Sammanfattning om vad som hände med bebisen i magen

Fick vattenavgång förra söndagen den 11/1 och fick då strikt sängläge, var in på ultraljud på torsdagen den 15/1 för kontroll av vattnet.och det hade då gått från 8ml till 17ml. Nu i söndags den 18/1 så började jag få ont i magen,men tänkte att det går nog över!

När klockan var 19 på kvällen så bestämde vi oss för att åka till gyn akuten och väl där konstateras det att jag öppnat mig nån mm bara,men blir inlagd.
Och väl inne på sjukhuset så sätter värkarna igång ordentligt, får då en massa morfin så att jag till slut lyckas somna.

Vaknar på morgonen av värkar och känner att jag måste kissa, men det var krystvärkar och när barnmorskan kommer och känner ifall jag är öppen så har bebisen redan kommit ut ur livmodern och ligger färdig för att krystas ut. Någon halvtimme senare så lyckas jag få ut den.

Tyvärr så fick jag komplikationer efter då moderkakan inte ville komma ut och jag förlorade 2 liter blod, så det vart en akut skrapning (operation) och moderkakan är nu skickad på analys för att se ifall det går att fastställa varför det gick som det gick. Men då jag haft blödningar till och från från V 14-15 så trodde läkaren som opererade mig att det var moderkakan som blödde och att det var "pyspunka" på hinnsäcken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0